ChauffeurXpert.nl

Groepsvervoer: Ervaring Leo ter Horst

Via zijn toenmalige werkgever is Leo ter Horst (67 jaar) in aanraking gekomen met ChauffeurXpert. Hij werkte bij Connexxion, maar wilde nog niet stoppen en kon blijven doorwerken na zijn pensioen als chauffeur B voor groepsvervoer. De reden waarom Leo nog doorwerkt? “Ik vind het leuk werk en zolang ik gezond ben, kan ik nog werken!”

Groepsvervoer: wat houdt het in?

Tijdens zijn arbeidstijd bij Connexxion heeft Leo zijn diploma’s voor het vervoeren van personen behaald, dus hij kon na zijn pensioen gelijk door. Leo rijdt sinds januari 2015 als chauffeur voor groepsvervoer kinderen met een beperking ’s ochtends naar school en haalt hen ’s middags weer op. “Ik sta om 6.30 uur op en na een routineuze opstart en kleedpartij stap ik om 7.30 uur in de bus om de kinderen op te halen en naar school te brengen.” Hij keert na twee uur weer huiswaarts en stapt rond 15.00 uur weer in de bus om de kinderen op te halen en naar huis te brengen. Tussen de ritten door helpt Leo met mantelzorg bij een gezin met pleegkinderen en doet nog wat andere klusjes tussendoor. “Rond 16.30 uur kom ik weer thuis en staat het avondeten voor mij klaar”.

Groepsvervoer: uitermate dankbaar en bevredigend werk

De baan als chauffeur voor groepsvervoer is een nuttige tijdsbesteding en behoudt het ritme in zijn leven. “Ik ervaar het werk als chauffeur voor groepsvervoer als uitermate dankbaar en bevredigend werk, dat ik met veel plezier vervul”, aldus Leo. Hij zegt dan ook te stoppen met doorwerken als chauffeur voor groepsvervoer als hij dit werk fysiek niet meer kan of niet meer mag van zijn werkgever. Dat is voorlopig niet het geval. Mocht hij stoppen met werken dan zal hij meer tijd besteden aan zijn hobby’s. Een hiervan is genealogie, waarbij Leo onderzoek doet naar stambomen.

 

Blog over chauffeurswerk

Kennisartikelen, chauffeurs aan het woord, kortom alles over chauffeurswerk